1. Да установите присъствие
Повече от 370 милиона души по света имат достъп до World Wide Web, като половината от тях са англоговорящи. Съществуват повече от 25 милиона активни домейна. Независимо какъв е вашият бизнес, вие не можете да игнорирате 370 милиона души. За да бъдете част от това общество и да му покажете, че искате да му предлагате продукта си - трябва да сте в него. Конкурентите ви са.
2. Да сте във връзка
Повечето от дейностите в бизнеса са насочени към създаването на връзки с други хора. За всеки напреднал в бизнеса е ясно, че е важно не толкова какво знаеш, колкото кого познаваш. Да оставиш визитката си е част от всяка успешно протекла среща и всеки човек на бизнеса може да разкаже повече от една случка как шанса да срещнеш подходящия човек се превръща в добра сделка. Е, вие можете да разпространите вашата "визитка" до хиляди, дори милиони потенциални клиенти и партньори, да им кажете - това правя аз, и ако ви трябват услугите ми - ето къде съм.
Вие можете да правите това 24 часа всекидневно, евтино и просто в Интернет.
3. Да направите достъпна важна бизнес информация
Каква е основната бизнес информация? Помислете за една реклама в Жълти страници. С какво се занимавате? Какво е вашето работно време? Как може човек да се свърже с вас? Какви начини на плащане приемате? Къде точно се намирате? Сега помислете как да направите реклама в Жълти страници относно текущата си информация. Какво е особеното, което предлагате днес, тази седмица? Какви отстъпки давате днес?
Ако държите клиентите си добре информирани за всяка причина, поради която са заинтересовани да ви предпочетат, вие ще имате по-добър успех. Можете да направите това лесно в Интернет.
4. Да обслужвате клиентите си по-добре
Да правите достъпна информацията за вашият бизнес е един от най-важните начини да обслужвате клиентите си. Ако вярвате, че е важно да обслужвате клиентите си добре, ще намерите още начини да използвате WWW технологията. Вие ще създадете форми, които позволяват пресмятане на заявките, вашият персонал ще потърси именно този джаз-албум който клиента е заявил по е-mail или посредством webform, без да се налага ваш служител да води бележки от телефонен разгово с клиента. Осигурете на клиентите си възможността да проверяват размерите, цвета и цената на дрехите, които продавате във вашия магазин, както и моментните наличности. Всичко това може да става лесно в Интернет.
5. Да увеличите интереса на обществеността към вас
Вероятно не бихте желали 24 часа да описва откриването на вашия магазин, но те биха могли да публикуват адреса на вашия сайт в Интернет. Дори да публикуват статия за откриването на магазина ви, клиент от провинцията няма да го посети, освен ако не пътува скоро. Ако публикуват адреса на сайта ви, всеки, който има достъп до Интернет става потенциален посетител и потребител на информацията в него.
6. Да публикувате информация в точно определено време
Ако трябва ваши послания да бъдат публикувани не по-рано от полунощ и преди редакциите да приемат материали? Спечелилият награда от вашата томбола, новини за сливане на фирми или край на търга - е, трябва да пратите материалите в пресата със съпътстващото "не ги пускайте преди…" и да се надявате. Посредством Интернет вие можете да публикувате точно когато желаете своята информация, както и съпътстващи биографии, снимки и т.н. Представете си обява "Всички материали ще бъдат достъпни на сайта на фирмата в 00:01 ч."
7. Да продавате
Много хора мислят, че това е най-ценното и важно нещо, което може да се прави в Интернет, но то за нас идва едва на седмо място. Ние вярваме, че вие трябва да обмисляте да продавате през Интернет едва след като сте преминали през предните етапи, и дори някои следващи от списъка ни. Защо? Отговорът не е еднозначен, но е сходен с отговора на въпроса "подходящ ли е телефонът за реализиране на продажби". Вероятно не е. Може би разглеждате телефона като средство, което ви позволява да се свързвате с клиентите си, което ви помага да продавате. Смятаме, че Интернет е аналогично средство въпреки, че технологията е различна. Преди хората да решат да ви станат клиенти, те трябва да ви познават, да знаят с какво се занимавате и какво можете да им предложите. Най-евтино и лесно е да публикувате това в Интернет. Тогава може би ще превърнете посетители на сайта си в клиенти.
8. Да публикувате изображения, звук и филми
Поп-албумът ви е страхотен, но без ефир никой не би могъл да го разбере. Картината си заслужава да бъде описвана с хиляди думи, но вие нямате място за тях в дипляната си. Интернет технологиите ви позволяват да публикувате изображения, звук и кратки филмчета. Никоя брошура не би могла.
9. Да отговаряте на често задавани въпроси
Ваши служители често прекарват голяма част от времето си на телефона като отговарят на едни и същи въпроси. Това са въпроси на потенциални или настоящи клиенти и често от отговорите зависи дали ще ги спечелите и задържите. Публикувайте най-важните и често задавани въпроси на вашия сайт и така ще премахнете една бариера в общуването с вашите клиенти. Ще редуцирате голяма част от телефонния трафик "за обслужване" и резки отговори "слушам ви".
10. Да поддържате връзка с търговците си
Вие и служителите ви се нуждаете от актуална информация, когато се договаряте далеч от офиса ви. Когато сте на път или в друг град, можете да ползвате корпоративния си сайт за най-актуалната информация, да изтеглите фирмена бланка и типов договор. На цената на местен "разговор" можете да спестите дълги междуградски разговори, факсове и т.н.
Можете да ползвате услугите на хора от "домашния офис".
11. Да разработвате международен пазар
Верятно не можете да разработвате лесно потенциален международен пазар по телефона, по пощата или директно. Посредством Интернет диалога с чуждестранен клиент или партньор е толкова лесен, колкото и с такъв от съседната улица. Всъщност преди да изградите сайта си трябва да решите как можете да се справите с международен бизнес, защото е напълно възможно да получите такива контакти, независимо дали това влиза в първоначалните ви планове. Просто сайта ви се вижда отвсякъде. Ако имате офис оттатък океана, то можете да обменяте данни на цената на градски разговор.
12. Да изградите 24 часово non-stop обслужване
Ако се сетите за нещо твърде късно или прекалено рано та да звъните на колеги осъзнавате, че офисите имат работно време. Да се свръзвате с човек в Америка или Азия е още по-подтискащо - налага се да чакате до късно или да станете твърде рано. Интернет страниците обслужват клиента, партньора и колегата ви 24 часа дневно без почивен ден. Никога не е късно, нито рано. Опресняването на информацията адекватно на нуждите ви дава голямо предимство в конкуренцията. Още преди да са влезли в офисите си.
13. Да обновявате бързо често променящата се информация
Понякога е необходимо да промените ценова или друга информация много бързо. Преди да са отпечатени вестниците. Електронното публикуване не ползва скъпи мастила и хартия и е много бързо. С Интернет технологии можете да ползвате корпоративна база данни и да генерирате динамично страници с най-актуална информация само с един клик. Никоя печатна технология не може да ви осигури такава гъвкавост.
14. Да осигурите обратна връзка с клиентите си
Вие можете да издадете листовка, дипляна или каталог. Да изработите радио- и телевизионен клип. И все още нещо да не е наред…Няма продажби, няма обаждания. Какво не е наред? Цвета, опаковката, цената? Подходящ ли е пазара? Някои маркетолози съветват - продължавай да облъчваш с реклама, и ще откриеш причината. Това е добре за момчетата с дълбоки джобове, но кой ги пълни? Вие. Ако нямате време нито пари да дочакате отговора, помислете за обратната връзка с клиента си. Лесно и евтино, той може да върне e-mail от страница във вашия сайт. Когато въпросите, които го вълнуват са още свежи и не му се налага да търси плик за да ви пише, той може да ви изпрати отговор с един клик.
15. Да изпробвате нова стока или услуга на пазара
Промоцията на нов продукт е скъпо занимание. Да тествате пазара с реклама и PR можете винаги, но щом имате сайт, то вие вече тествате пазара от своите посетители. Когато знаете какво да очаквате от клиентите си, какви са техните желания и нужди, това е най-лесният начин да направите продукта си по-успешен. На цената на една-две Интернет страници ще можете да позиционирате продукта си много по-точно в желания пазар.
16. Да наситите медията
Всеки бизнес се нуждае от представяне в медиите, както отбелязахме в т. 5. Електронните медии са високо технологични, техният основен продукт е информацията и те могат да си я осигуряват бързо, лесно и евтино чрез Интернет. Онлайн публикуването се среща все по-често, все повече редакции и предпечатни студия работят с дигитализирани изображения и текст.
Наличната фирмена презентация може да бъде редактирана и публикувана много бързо.